Adakah imajinasi lebih penting daripada pengetahuan?

purplepeace59 08/15/2017. 26 answers
Arts & Humanities Philosophy

: Petikan Albert Einstein. "Imajinasi adalah lebih penting daripada pengetahuan. Pengetahuan terhad, sedangkan imajinasi merangkumi seluruh dunia, merangsang kemajuan, melahirkan evolusi."

26 Answers


7Flightsup 08/06/2017.

Dari semua orang untuk membuat kenyataan itu apabila dia harus tahu bahawa tidak ada akhir untuk mengetahui sains sains. Pengetahuan adalah tidak terhingga dan begitu juga imaginasi, tetapi imaginasi tidak nyata dan pengetahuannya.


Art 08/06/2017.

Jika anda tidak dapat bayangkan apa-apa akan berubah. Pengetahuan hanya merupakan bahan untuk membayangkan imaginasi. Saya dengan Einstein yang satu ini.


josh 08/06/2017.

Kedua-duanya sama pentingnya


Leda 08/06/2017.

Ramai orang akan merasa sukar untuk mengutamakan imaginasi terhadap pengetahuan, atau sebaliknya. Ideal adalah gabungan kedua-dua. Kemungkinan besar kita tidak pernah mendengar tentang Einstein atau Nietzsche, misalnya, jika mereka mempunyai sedikit pengetahuan atau tidak. Jika kita memperluaskannya kepada negara atau seluruh komuniti yang tidak pernah mendapat manfaat pendidikan kerana kemiskinan dan / atau pengasingan geografi, kita akan melihat bahawa kreativiti atau pencapaian jarang muncul. Tidak kerana minda mereka kekurangan daya imaginasi atau kuasa untuk mencapai, tetapi kerana syarat bagi mereka yang muncul tidak ada.


? 08/06/2017.

Saya akan mengatakan imaginasi mengalahkan pengetahuan, tetapi keduanya tidak dapat dipisahkan. Pengetahuan berkaitan dengan apa yang diketahui. Imaginasi adalah apa yang tidak dikenali. Tanpa percikan awal imaginasi, pengetahuan tidak boleh wujud. Tanpa membentuk asas pengetahuan awal, imaginasi tidak berasas. Imajinasi adalah aspek aktif atau "hidup" dari minda. Api dan angin. Pengetahuan adalah aspek pasif atau luaran minda. Bumi dan air. Bumi dan air diterangi oleh api dan angin. Tanpa elemen aktif, elemen pasif tidak dapat berkembang. Tanpa elemen pasif, elemen aktif tidak mempunyai asas dalam realiti. Fikiran membina Realiti sama seperti pencipta, pengukir atau pengrajin yang berprofesi Pengetahuan dalam api yang membayangkan Imajinasi.


Raja 08/06/2017.

Sudah tentu imaginasi adalah lebih penting tetapi bukan daripada pengetahuan. Tanpa pengetahuan anda tidak boleh bayangkan. Anda memerlukan pengetahuan asas untuk meningkatkan pemikiran anda dan mengembangkan daya imaginasi anda. Kuasa imaginasi ini membantu anda untuk mengetahui perkara baru dan kemudian ini menjadi pengetahuan kepada orang lain.


LexisA 08/06/2017.

Ya, Imaginasi membolehkan anda berfikir di luar kotak.


runningman022003 07/30/2017.

Imaginasi adalah lebih penting daripada pengetahuan ... tetapi imaginasi + kepintaran adalah kunci sebenar.


All hat 07/30/2017.

Saya secara peribadi tidak suka "memilih pemenang" antara dua perkara seperti itu - anda dengan serta-merta menyedari bahawa kedua-duanya adalah penting, bagaimana anda boleh memilih satu dan dengan implikasi meninggalkan yang lain?


Raver Raver Raver 07/30/2017.

Imajinasi adalah perlu untuk membuat kemajuan dalam sains dan dengan itu mendapat pengetahuan baru. Alam tidak memberitahu kita jawapan. Kita perlu memikirkannya sendiri, dan mengujinya dengan percubaan. Kami tidak dapat mencari jawapan jika kita tidak dapat membayangkannya, dan kita tidak dapat mempersoalkan apa yang kita fikir kita tahu jika kita tidak dapat membayangkan alternatif. Itu dikatakan, jika anda tidak mempunyai pengetahuan, maka imaginasi tidak akan membuat anda lebih baik. Sangat mudah bagi Einstein untuk mengatakan bahawa imajinasinya membantu dia membuat penemuan yang tidak berlaku kepada ahli fizik lain pada masa itu, tetapi Einstein tidak tahu tentang fizik itu. Dia sangat berpendidikan, dan sudah memiliki tahap pengetahuan fizik yang tertinggi pada masa itu. Pengetahuan harus mendahului imaginasi. Sains perlu mendahului falsafah. Jika tidak, anda akan menyedari apa yang sudah kami ketahui sebagai benar, dan anda akan membuang masa membayangkan apa yang sudah kami ketahui sebagai palsu. Saya telah menghabiskan banyak masa di sekitar orang-orang dalam komuniti psychedelic. Mereka mempunyai imaginasi liar semua. Tidak ada kepercayaan yang begitu gila bahawa mereka tidak akan menganggapnya dengan serius. Tetapi ketika stereotaip berlaku, mereka sering kurang berpendidikan dalam sains, yang bermaksud imaginasi mereka membawa mereka ke dalam khayalan. Anda hanya perlu mendengar Terence McKenna untuk mengetahui apa yang saya bicarakan. Atau seorang ahli teori konspirasi seperti Alex Jones. Saya hanya akan memberikan konteks untuk petikan Einstein itu. Inilah wawancara pada tahun 1929: Einstein: "Saya percaya intuisi dan inspirasi. Saya kadang-kadang merasakan bahawa saya betul. Saya tidak tahu bahawa saya. Apabila dua ekspedisi saintis, dibiayai oleh Akademi Diraja, pergi untuk menguji teori kerelatifan saya, saya yakin bahawa kesimpulan mereka akan menyimpulkan dengan hipotesis saya. Saya tidak terkejut apabila gerhana pada 29 Mei 1919, mengesahkan intuisi saya. Saya akan terkejut jika saya salah. "Pewawancara:" Kemudian anda lebih percaya kepada imaginasi anda daripada pengetahuan anda? "Einstein:" Saya cukup artis untuk melukis secara bebas atas imaginasi saya. Imajinasi lebih penting daripada pengetahuan. Pengetahuan terhad. Imaginasi mengelilingi dunia. "Dan dalam bukunya yang diterbitkan pada tahun 1931:" Pada masa-masa saya merasa yakin saya betul ketika tidak mengetahui sebabnya. Apabila gerhana tahun 1919 mengesahkan intuisi saya, saya tidak terkejut. Akan menghairankan jika ternyata sebaliknya Imaginasi adalah lebih penting daripada ilmu pengetahuan, kerana pengetahuan terhad, manakala imajinasi merangkumi seluruh dunia, merangsang kemajuan, melahirkan evolusi, iaitu tegas, faktor sebenar dalam penyelidikan saintifik. "


JORGE N 08/06/2017.

Memandangkan fakta bahawa saya mempunyai sedikit pengetahuan, saya hanya boleh membayangkan bagaimana ia mempunyai pengetahuan yang lebih banyak. Saya akan mengatakan imaginasi adalah penting tetapi pengetahuan adalah jauh lebih penting. Dari pangkalan pengetahuan, seseorang dapat bayangkan banyak perkara.


Jackboot 08/06/2017.

Bayangkan saya boleh terbang dari bumbung kenaikan yang tinggi mungkin membawa maut sekiranya saya tidak JUGA tahu saya memerlukan bantuan aerodinamik. Jadi, saya tidak tahu! Seperti kita otak lebih penting daripada hati? Saya tidak tahu!


Maximus Williamitis 08/06/2017.

Semua pengetahuan di alam semesta tidak berguna tanpa imaginasi untuk menggunakan / memohon.


y 08/06/2017.

Pengetahuan akan membelikan anda makan malam sementara imaginasi akan mendarat anda tidur di bangku taman. Kita memerlukan kedua-dua, satu untuk melihat lebih jauh lagi pengetahuan dalam usaha untuk mendorong batas pengetahuan, yang lain untuk membayar sewa sialan.


Mitchellly 08/06/2017.

Saya percaya. Bagi sesetengah orang, imaginasi adalah apa yang mereka ada.


Solar Wind 08/06/2017.

Salah satu kesan imajinasi diperoleh pengetahuan. Feynman berpendapat pendapat sains tidak boleh bergerak maju tanpa imaginasi.


Plogsties 07/30/2017.

Ya, saya percaya ia. Tanpa penyelidikan imaginasi akan membawa di mana-mana dan kita manusia akan sedikit lebih daripada robot. Ya, kerja keras semata-mata menghasilkan buah (Kepler) tetapi ini sangat jarang.


Mircea The Young 07/30/2017.

"Satu kebenaran saintifik baru tidak berjaya dengan meyakinkan lawan-lawannya dan membuat mereka melihat cahaya, tetapi kerana lawan-lawannya akhirnya mati, dan generasi baru tumbuh yang sudah biasa dengannya." Mengapa? Kerana generasi lama bergantung pada pengetahuan, sedangkan generasi baru pada imaginasi. Di sinilah kebenaran baru datang. Pengetahuan memberitahu anda apa yang terletak di belakang pintu. Imagination membuka yang baru.


elj2017c 07/30/2017.

Pada asasnya, pengetahuan bermakna kebiasaan dengan fakta yang diperolehi oleh pengalaman peribadi, pemerhatian, atau kajian. Yehuwa sebenarnya adalah sumber pengetahuan asas. Kehidupan, tentu saja, adalah daripadanya dan kehidupan adalah penting bagi seseorang yang mempunyai pengetahuan. Imaginasi adalah keupayaan untuk membentuk gambar atau idea dalam fikiran anda tentang perkara-perkara yang baru dan menarik, atau perkara yang tidak anda alami. KELUARGA MENGGUNAKAN IMAGINASI (1) Bernaung pada waktu yang salah atau mengenai perkara-perkara yang salah. (2) Dengan mengandaikan bahawa kekayaan bahan dapat memberikan keamanan yang tahan lama. (3) Jangan khawatir tentang perkara-perkara yang mungkin tidak pernah berlaku WISE MENGGUNAKAN IMAGINASI (1) Mengetahui situasi berbahaya dan mengelakkannya. (2) Menglatih secara mental bagaimana mengatasi masalah yang sukar (3) Memperkayakan pembacaan dan pembelajaran Alkitab peribadi anda. Memutuskan untuk diri sendiri.


Eye Am Eternal 08/07/2017.

Kedua-dua belah tangan. Asas pengetahuan berasal dari imaginasi dalam beberapa kes Beberapa imaginasi datang melalui pengetahuan tentang proses menjadikannya sesuatu yang nyata. Seperti komputer ini saya ada. Rumah anda adalah imaginasi terlebih dahulu sebelum menjadi apa hari ini. Pengetahuan membuka jalan bagi imaginasi untuk wujud. Apabila datang kepada imaginasi, saya juga melihat pemimpi dan penglihatan. Pemimpi selalu bermimpi dan penglihatan membawa mimpi untuk hidup. Saya rasa kerusi untuk kedua-duanya adalah imaginasi. Ia mempunyai undang-undang sendiri


mary 08/06/2017.

Ya kerana tanpa imaginasi anda tidak akan dapat memikirkan atau mencipta perkara-perkara baru.


say 08/06/2017.

Sebenarnya, ya


Mr. Interesting 08/06/2017.

Saya rasa demikian kerana saya akan menangguhkan Albert Einstein. Dia pastinya mempunyai lebih daripada yang saya kehendaki.


Gerald 08/06/2017.

Tidak jika anda mempunyai senapang maka tidak ada perkara dan itu adalah jalan yang kita dipanggil gila yang saya fikir


Nick 07/30/2017.

Ya, itu pemangkin luar biasa. Orang yang menekankan pengetahuan, sering gagal menerapkannya.


Lapiz Dominoes 07/30/2017.

Imaginasi membantu menyusun ilmu yang anda perlu lompat ke luar, ke arah penemuan. Ergo, kedua-duanya adalah penting kerana penemuan kami lebih lanjut dari manusia.

Language

Categories